Egyszerű nézet

dc.contributor.author Horváthné, Kállay Zsófia
dc.date.accessioned 2021-09-24T09:11:50Z
dc.date.available 2021-09-24T09:11:50Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation journalVolume=4.;journalIssueNumber=3.;journalTitle=KÜLÖNLEGES BÁNÁSMÓD;pagerange=73-92;journalAbbreviatedTitle=KŰLÖNLEGES BÁNÁSMÓD;
dc.identifier.uri http://repo.lib.semmelweis.hu//handle/123456789/7790
dc.identifier.uri doi:10.18458/KB.2018.3.73
dc.description.abstract A tanulmány célja bemutatni a konduktív nevelés helyét és szükségességét a mozgássérüléssel élők nevelésében, oktatásában és fejlesztésében. A konduktív nevelés elsősorban a központi idegrendszeri sérültek életminőségének javítását tűzte ki céljául. Ehhez az elmúlt 70 évben kialakította a sajátos hatásrendszerét, ami eredményességét garantálja. A konduktív nevelés emberképe holisztikus, mely a nevelési folyamat összetettségében is megmutatkozik. A rehabilitációt a pedagógia oldaláról közelíti meg, ezért tanulásnak és újratanulásnak tartja, mely a napirend minden percében érvényesül. Jelen tanulmány egy összetett elméleti kutatás részeredményeként a konduktív nevelés célés hatásrendszerének összefüggéseit elemzi, a konduktív nevelés magyar nyelvű szakirodalmán keresztül. Az elemzés során a konduktív nevelés tényezőinek azonosítására és különválasztására, működésük elemezésére, törvényszerűségeinek feltárására törekedtünk, mely lehetőséget biztosít a konduktív nevelés elvi-elméleti modellezésére. A tanulmányban külön fejezetben vizsgáljuk az ortofunkció, diszfunkció szavak jelentését, mert mind a célmeghatározásra, mind pedig hatásrendszerre befolyással bír.
dc.format.extent 73-92
dc.relation.ispartof urn:issn:2498-5368
dc.title A konduktív nevelés cél- és hatásrendszere, vagyis az ortofunkció kialakításának folyamata
dc.type Journal Article
dc.date.updated 2019-09-17T12:28:08Z
dc.language.rfc3066 hu
dc.rights.holder NULL
dc.identifier.mtmt 30308688
dc.contributor.department SE/PAK/Konduktív Pedagógiai Intézet
dc.contributor.institution Semmelweis Egyetem


Kapcsolódó fájlok:

A fájl jelenleg csak egyetemi IP címről érhető el.

Megtekintés/Megnyitás

Ez a rekord az alábbi gyűjteményekben szerepel:

Egyszerű nézet