dc.contributor.author |
Horváthné, Kállay Zsófia |
|
dc.date.accessioned |
2021-09-24T09:11:50Z |
|
dc.date.available |
2021-09-24T09:11:50Z |
|
dc.date.issued |
2018 |
|
dc.identifier.citation |
journalVolume=4.;journalIssueNumber=3.;journalTitle=KÜLÖNLEGES BÁNÁSMÓD;pagerange=73-92;journalAbbreviatedTitle=KŰLÖNLEGES BÁNÁSMÓD; |
|
dc.identifier.uri |
http://repo.lib.semmelweis.hu//handle/123456789/7790 |
|
dc.identifier.uri |
doi:10.18458/KB.2018.3.73 |
|
dc.description.abstract |
A tanulmány célja bemutatni a konduktív nevelés helyét és szükségességét a
mozgássérüléssel élők nevelésében, oktatásában és fejlesztésében. A konduktív nevelés
elsősorban a központi idegrendszeri sérültek életminőségének javítását tűzte ki céljául. Ehhez
az elmúlt 70 évben kialakította a sajátos hatásrendszerét, ami eredményességét garantálja. A
konduktív nevelés emberképe holisztikus, mely a nevelési folyamat összetettségében is
megmutatkozik. A rehabilitációt a pedagógia oldaláról közelíti meg, ezért tanulásnak és
újratanulásnak tartja, mely a napirend minden percében érvényesül.
Jelen tanulmány egy összetett elméleti kutatás részeredményeként a konduktív nevelés célés
hatásrendszerének összefüggéseit elemzi, a konduktív nevelés magyar nyelvű
szakirodalmán keresztül. Az elemzés során a konduktív nevelés tényezőinek azonosítására és
különválasztására, működésük elemezésére, törvényszerűségeinek feltárására törekedtünk,
mely lehetőséget biztosít a konduktív nevelés elvi-elméleti modellezésére. A tanulmányban
külön fejezetben vizsgáljuk az ortofunkció, diszfunkció szavak jelentését, mert mind a
célmeghatározásra, mind pedig hatásrendszerre befolyással bír. |
|
dc.format.extent |
73-92 |
|
dc.relation.ispartof |
urn:issn:2498-5368 |
|
dc.title |
A konduktív nevelés cél- és hatásrendszere, vagyis az ortofunkció kialakításának folyamata |
|
dc.type |
Journal Article |
|
dc.date.updated |
2019-09-17T12:28:08Z |
|
dc.language.rfc3066 |
hu |
|
dc.rights.holder |
NULL |
|
dc.identifier.mtmt |
30308688 |
|
dc.contributor.department |
SE/PAK/Konduktív Pedagógiai Intézet |
|
dc.contributor.institution |
Semmelweis Egyetem |
|